foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

15ο Γυμνάσιο

__________________Θεσσαλονίκης____________________

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

15° ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Θεσσαλονίκη

Σχ. Έτος 2022 - 202


 

 



15°ΓΥΜΝΑΣΙΟ


ΔιεύθυνσηΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης

ΑνατολικήςΘεσ/νίκης


1901120

 


ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση)

Καρόλου Ντήλ 24 - Θεσσαλονίκη 54623

Τηλέφωνο

2310278930

Fax

 

E-mail

mail@15gym-thess.thess.sch.gr

Ιστοσελίδα

http://15gym-thess.thess.sch.gr/

Αν. Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας

Κασκάλη Άννα

Αν. Υποδιευθύντρια Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής

Δημάκη Μαγδαληνή

Δημάκη Μαγδαληνή / Κακουλίδου Άννα

Πρόεδρος ΣυλλόγουΓονέων/Κηδεμόνων

Κατσιούλης Κωνσταντίνος


Περιεχόμενα

Εισαγωγή................................................................................................................................................. 4

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.......................................................................................... 4

$11.        Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας................................................ 4

$12.        Λειτουργία του Σχολείου................................................................................................................. 5

Διδακτικό ωράριο................................................................................................................................. 5

Προσέλευση στο σχολείο...................................................................................................................... 5

Παραμονή στο σχολείο......................................................................................................................... 6

Αποχώρηση από το σχολείο................................................................................................................. 6

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου..................................................................................................... 6

Απουσίες μαθητών............................................................................................................................... 6

Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων................................................................. 6

3 Σχολική και Κοινωνική Ζωή.................................................................................................................... 7

Φοίτηση............................................................................................................................................... 7

Σχολικοί χώροι..................................................................................................................................... 7

Διάλειμμα............................................................................................................................................ 7

Εμφάνιση............................................................................................................................................. 8

Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις.......................................................................................... 8

0 Διευθυντής..................................................................................................................................... 8

Οι εκπαιδευτικοί............................................................................................................................... 8

Οι μαθητές/μαθήτριες...................................................................................................................... 9

Παιδαγωγικός έλεγχος....................................................................................................................... 10

Σχολικές Δραστηριότητες - Εκπαιδευτικές Εκδρομές........................................................................... 11

Βανδαλισμοί - Κλοπές - Απώλεια Χρημάτων ή αντικειμένων αξίας.................................................... 11

$14.        Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου.......................................................... 11

Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας.............................................. 11

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων........................................................................................................ 12

Σχολικό Συμβούλιο............................................................................................................................. 12

$15.        Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους.............................................. 12

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών...................................................................................................... 12

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης.................................................................................... 12

Συνθήκες πανδημίας.......................................................................................................................... 12

$16.        Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής το


ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσαπροβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικώνΣχολείων. Ο Κανονισμός βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τιςιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής καιευρύτερης κοινότητας. Επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να εναρμονίζεται πάντα με τις εξελίξεις της Εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής.

$1Η    συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή του 15ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης σημαίνειαυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας τουΣχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του ΔιοικητικούΣυμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούςμαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου. Η έγκρισή του γίνεται απότην Συντονίστρια Εκπαιδευτικού 'Εργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώςκαι από την Διευθυντή/ρια Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020).

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλουςτου γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου ενώ ανάλογη έγκριση καικοινοποίηση γίνεται και μετά από τυχόν επικαιροποίησή του. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεταικαι συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου. Η τήρησή του αποτελείαπαρέγκλιτη υποχρέωση όλων των συμμετεχόντων στη σχολική ζωή του Γυμνασίου μας.Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τοννόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε νασυμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκώνλειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

$1Η    παρούσα τελευταία επικαιροποίηση του Εσωτερικού Κανονισμού του 15ου ΓυμνασίουΘεσσαλονίκης για το σχολικό έτος 2022-2023 έγινε κατόπιν εισήγησης και συμβολής της Αν.Διευθύντριας του 15°" Γυμνασίου, Κασκάλη Αννας.

1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία τωνμελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή τηςπροσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.

Το 15° Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης είναι χώρος δημιουργικής συνύπαρξης, υγιούς κοινωνικοποίησης


και ισορροπημένης ανάπτυξης όλων των πνευματικών δυνάμεων των μαθητών. Προάγει μίακουλτούρα που διέπεται από τον διάλογο και την ειρήνη. Η βία, σε οποιοδήποτε μορφή της,Θεωρείται εντελώς απαράδεκτη και προσβάλλει ολόκληρη την σχολική κοινότητα. Βίαιες και τοξικέςενέργειες ή συμπεριφορές παραβιάζουν την αξία του ανθρώπου (άρθρο 2 Συντάγματος) και τοδικαίωμα στην προσωπικότητα (άρθρο 5 Συντάγματος). Γενικά, όσον αφορά στις σχέσεις όλων όσοισυμμετέχουν στη σχολική ζωή του Γυμνασίου μας, ο πρωταρχικός και απαράβατος κανόνας είναινα διέπονται αυτές από σεβασμό. Ο σεβασμός, η δικαιοσύνη, η ισότητα, η κατανόηση, ηενσυναίσθηση, η αγάπη και η ειρήνη είναι πανανθρώπινες αξίες που πρέπει να σέβονταιανεξαιρέτως όλα τα μέλη της δικής μας σχολικής κοινότητας. Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρουςκαι κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα ταμέλη της σχολικής κοινότητας. Τα μέλη αυτά αποδέχονται και υιοθετούν τη δημοκρατική λειτουργίατου σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος που διευκολύνει τηνκαλλιέργεια φωτισμένων πνευμάτων και ψυχών.

Αναλυτικότερα, οι φορείς που συμβάλλουν στη σύνταξη του Εσωτερικού Κανονισμού τουΓυμνασίου μας και συναινούν με τους κανόνες του επιδιώκουν:

$1·         Την εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών τηςσχολικής κοινότητας

$1·         Τη διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες τωνάλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.

$1·         Τη θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτησυμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

$1·         Τη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας τουκάθε μαθητή, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

2. Λειτουργία του ΣχολείουΔιδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματακαθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΟ και κοινοποιούνται σε γονείς/κηδεμόνες καιμαθητές με τον προσφορότερο τρόπο και αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Η συνήθηςέναρξη των μαθημάτων είναι 08.15 και η λήξη τους στις 14.10 με 5λεπτα και 10λεπτα διαλείμματα.Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου τουεπόμενου έτους, υπό κανονικές συνθήκες.

Προσέλευση στο σχολείο

Η έγκυρη προσέλευση στα μαθήματα είναι πολύ σημαντική για την εύρυθμη λειτουργία τουσχολείου. Επομένως οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται στο μάθημα πριν από την έναρξη τωνμαθημάτων και αποδέχονται ότι η Διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορούννα λάβουν κάθε πρόσφορο μέτρο ώστε να εξασφαλίζεται η έγκαιρη προσέλευση.

Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. "Οσοι προσέρχονται μεκαθυστέρηση, για να μη δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία,παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης και οι κηδεμόνες τους οφείλουν να έχουνενημερώσει τηλεφωνικώς νωρίτερα για την ετεροχρονισμένη άφιξή τους. Σε διαφορετικήπερίπτωση ενημερώνονται τηλεφωνικά οι κηδεμόνες των αργοπορημένων μαθητών από τηΔιεύθυνση. Κατόπιν, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του Σχολείου υπό την εποπτεία


εκπαιδευτικού και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικήςώρας ή σε ειδικές περιπτώσεις παίρνουν κατά εξαίρεση άδεια από τη Διευθύντρια κατόπινσυνεννόησης με τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό.

Παραμονή στο σχολείο

Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται στην τάξη εγκαίρως, αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανένανμαθητή. 'Οταν εισέλθει στην τάξη ο διδάσκων οι μαθητές οφείλουν να ησυχάσουν και να είναιευπρεπείς σε όλη την διάρκεια του μαθήματος. Μέσα στην τάξη οι μαθητές δεν μπορούν να φέρουνκαι να καταναλώσουν οποιοδήποτε ρόφημα ή φαγητό. Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσαδεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή, εκτός και εάν υπάρχει ειδικός λόγος και με σύμφωνηγνώμη της Διευθύντριας.

Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τονυπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τονδιδάσκοντα καθηγητή. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντεςστο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.

Στο διάλειμμα όλοι οι μαθητές, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, οφείλουν να βγαίνουνστον αύλειο χώρο για λόγους υγιεινής και αερισμού των αιθουσών.

Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίςάδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ.ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδίτου, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο. Σε περίπτωση ασθενείας και ιδιαίτερα συμπτωμάτωνγρίπης, ή covid τηρούνται αυτομάτως τα επικαιροποιημένα εγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα,που αποστέλλονται από το ΥΠΑΙΟ.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξητων μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου. Η εικόνα των μαθητών κατάτην αποχώρησή τους από τον χώρο του Σχολείου συνάδει με την ιδιότητα τους και είναι κόσμια.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείον

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους τουΥΠΑΙΟ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες αλλαγέςπου προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης καιγια μεταβολές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

Απουσίες μαθητών

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνεςτους. Οι Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων οφείλουν να ενημερώνουν τον γονέα/κηδεμόνατου μαθητή μόλις συμπληρωθούν τριάντα (30) απουσίες. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν ναενημερώνουν το Σχολείο τηλεφωνικώς για την απουσία των παιδιών τους.

Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:


$1ο           Με μαζική αποστολή ενημερωτικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων μέσω της επίσημηςηλεκτρονικής πλατφόρμας Myschool.

$1ο           Μέσω ενημερωτικών σημειωμάτων ή υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση
εκπαιδευτικών εκδρομών ή για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.

$1ο           Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.

$1ο           Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από την Διευθύντρια καιτον Σύλλογο Διδασκόντων , ημέρες και ώρες.

$1ο           Μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου.

3. Σχολική και Κοινωνική ΖωήΦοίτηση

Οι μαθητές και οι μαθήτριες υποχρεούνται να συμμετέχουν ενεργά και συστηματικά στηνεκπαιδευτική πράξη. Η ελλιπής φοίτησή τους, και η αδιάφορη ή ανάρμοστη στάση τους απέναντιστους διδάσκοντες και στους συμμαθητές τους, παρακωλύει το σχολικό έργο όσο και την πρόοδότους.

Σχολικοί χώροι

Κάθε φθορά που προκαλείται στο σχολείο καλύπτεται από τα χρήματα Ελλήνων φορολογούμενων,για αυτό είναι ανεπίτρεπτες και αντίθετες στη μαθητική ιδιότητα ενέργειες που προκαλούν ζημιέςκάθε είδους. Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστοσχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:

$1ο           Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλοντης αυλής του Σχολείου.

$1ο           Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων. Διατηρούνθρανία και τοίχους, καθαρά, σε άριστη κατάσταση. Επισημαίνεται ότι, μαθητής πουπροκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και ηδαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

Διάλειμμα

Κόσμια συμπεριφορά οφείλουν να επιδεικνύουν οι μαθητές κατά την διάρκεια των διαλειμμάτωνσε όλους τους χώρους του σχολείου, χωρίς φωνές, σπρωξίματα και ανάρμοστες συμπεριφορές,ιδιαίτερα και στον χώρο των τουαλετών. Στα διαλείμματα κανείς μαθητής δεν μπορεί να βγει εκτόςσχολείου, παρά μόνο σε έκτακτη περίπτωση και με ενυπόγραφη άδεια της Διευθύντριας. Κατά τηδιάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε νααποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται ηπιθανότητα ατυχημάτων, καθώς και ο συγχρωτισμός που ευνοεί την μετάδοση ιών και μικροβίων.Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφούαποχωρήσουν οι μαθητές από αυτήν. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές μπορούν ναπαραμείνουν στους διαδρόμους με την ανάλογη εποπτεία από τους εφημερεύοντεςεκπαιδευτικούς. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά καιχρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Για οποιοδήποτε πρόβλημα ήδυσκολία αντιμετωπίζουν οι μαθητές, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό πουβρίσκεται στο σημεί


Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει νααποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης η αισθητικών προκλήσεων, ώστε να προστατευτούν και οι ίδιοιοι μαθητές που προσφεύγουν σε ακραίες στυλιστικές επιλογές από την υπερέκθεση καιτις αντιδράσεις συμμαθητών τους αλλά και να διασφαλίζονται οι χαμηλοί τόνοι της εκπαιδευτικήςδιαδικασίας. Η ενδυμασία και οι στυλιστικές επιλογές δεν υπόκεινται σε περιορισμούς αλλά είναιαυτονόητο ότι πρέπει να είναι ευπρεπείς και να συνάδουν με το μέτρο, την αισθητική και τηναξιοπρέπεια.

Συμπεριφορά - Δικαιώματα - ΥποχρεώσειςΟ Διευθυντής

$1·                      Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική τωνχώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.

$1·                      Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τιςεγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογήτων προγραμμάτων εκπαίδευσης.

$1·                      Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσώνκαι των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρησητης πειθαρχίας.

$1·                      Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικήςαλληλεγγύης.

$1·                      Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήσητους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωσηφθοράς

Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στα καθήκοντά τους περιλαμβάνεται η πνευματική, ηθική και κοινωνική εκπαίδευση των μαθητών. Η συνοχή τηςκοινωνίας και η πρόοδος του πολιτισμού εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα τηςεκπαίδευσης και κατ' επέκταση από το έργο των εκπαιδευτικών. Η συμπεριφορά και οιαρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότεραοι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:

$1·         Προασπίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατάτις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.

$1·         Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό .

$1·         Δημιουργούν στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας και εμπιστοσύνης ώστε αυτοί να μηνφοβούνται να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς, όταν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημαστη σχολική τους ζωή.

$1·         Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και δεν κάνουνδιακρίσεις.


$1·         Καλλιεργούν σ' αυτούς, και με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

$1·         Διδάσκουν με τις προσφορότερες και αποτελεσματικότερες διδακτικές μεθόδους, ανάλογακαι με το επίπεδο των μαθητών τους, τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα.

$1·         Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουνσχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές.

$1·         Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτεροκοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο καιτη συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες,ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

$1·         Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεωνγια θέματα που αφορούν τους ίδιους κα το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμααλληλεγγύης και συλλογικότητας.

$1·         Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης τωνμαθημάτων.

$1·         Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής τους γονείς καιτους αρμόδιους Συντονιστές Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγικήαντιμετώπιση προβλημάτων σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα τωνμαθητών.

$1·         Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται Σχολείο.

$1·         Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομηςεπικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τηφοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

Η εκπαίδευση οφείλει να προσαρμόζεται και να ανταποκρίνεται τάχιστα στις νέες συνθήκες καιανάγκες που διαμορφώνει μία συνεχώς μεταβαλλόμενη πραγματικότητα σε όλες τις εκφάνσειςτης ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό ο εκπαιδευτικός οφείλει ναπαρακολουθεί τις εξελίξεις, να προσαρμόζει και να αναβαθμίζει το εκπαιδευτικό του έργο μεστόχο πάντα την ποιοτική εκπαίδευση.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ιδανικά. Αναλυτικότερα οιμαθητές θα πρέπει να:

$1·         Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικήςκοινότητας δηλαδή στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, προς τουςσυμμαθητές τους, προς τη σχολική περιουσία, και πρωτίστως προς τον ίδιο τους τον εαυτό,τη δική τους προσωπικότητα.

$1·         Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουνστο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.

$1·         Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψηςαποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στηνεφαρμογή αυτών των αποφάσεων.

$1·         Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, Θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού,εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

$1·         Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου.

$1·         Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Ανπροκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.

$1·         Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα


παρακάτω βήματα:

$11.       Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.

$12.       Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο ΣχολικήςΖωής.

$13.       Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.

$1·         Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή καισωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.

$1·         Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στηνκαθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα,σεβόμενοιτο δικαίωματων συ μμαθητών/ριών για μάθηση.

$1·         Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τηβοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στηνήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.

$1·         'Οταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνωντου Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

$1·         Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείουακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια καιευπρέπεια.

$1·         Τα σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία καιδεν πρέπει να καταστρέφεται.

$1·         Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήσηεντός των σχολικών χώρων - κτηρίων και υπαίθριων χώρων - απαγορεύεται.

$1·         Το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναικαταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτόαπαγορεύονται.

$1·         Γνωρίζουν ότι η παρέκκλιση από τους κανόνες που θέτει ο Εσωτερικός Κανονισμός τουσχολείου και γενικά οποιοδήποτε παραβατική συμπεριφορά από την πλευρά των μαθητώνεπισύρει ποινές οι οποίες καθορίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων πάντα μεπαιδαγωγικά κριτήρια.

Παιδαγωγικός έλεγχος

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τηναποτελεσματικότητα της αντιμετώπισης της μαθητικής παραβατικότητας. Το 15° Γυμνάσιοφροντίζει να δημιουργεί καθημερινά και να διαφυλάσσει μία ειρηνική ατμόσφαιρα αμοιβαίουσεβασμού, συνεργασίας, ενθάρρυνσης και υποστήριξης των μαθητών. Δημιουργεί ένα ασφαλέςδημοκρατικό περιβάλλον με σεβασμό της διαφορετικότητας και της προσωπικότητας κάθε παιδιού.Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/ριες προβαίνουν σε ανάρμοστες συμπεριφορέςσε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα αυτά αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας τωνγονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον/τηΔιευθυντή/ρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Συντονιστή/ριαΕκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση τουΘέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασικήαρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Αυτονόητο είναι ότιδεν επιτρέπονται οι σωματικές ποινές.

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να
συνειδητοποιήσουν τη ατομική ευθύνη των πράξεων τους, και να μαθαίνουν να αναλαμβάνουν τηνευθύνη των επιλογών τους ώστε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή καιτης μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τον Εσωτερικό Κανονισμό του Σχολείου και τις παναθρώπινεςαξίες, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας καιπαιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του και με βάση την κείμενη νομοθεσία.

Σχολικές Δραστηριότητες - Εκπαιδευτικές Εκδρομές

Το Σχολείο προγραμματίζει και οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου πουστόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, καθώς και τη βιωματική μάθηση. Μέσα απόαυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με τηνκαθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα καιδιευρύνουν τους ορίζοντες τους. Το 15° Γυμνάσιο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση τωνγονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές,πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις καθώς και εκδηλώσεις κοινωνικής προσφοράς στοσυνάνθρωπο. Κατά την διάρκεια των σχολικών περιπάτων και εκδρομών η μαθητική ιδιότητα δενχάνεται. Συνεπώς η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να είναι η αρμόζουσα και οι μαθητές νασέβονται και να υπακούουν τις εντολές των συνοδών καθηγητών οι οποίοι είναι αποκλειστικάυπεύθυνοι για την ασφάλειά τους.

Βανδαλισμοί - Κλοπές - Απώλεια Χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

Σε περίπτωση βανδαλισμών ή κλοπών στον χώρο του Σχολείου, ενημερώνονται οι αρμόδιοι φορείςκαι οι αστυνομικές αρχές. Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ήαντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους αλλά διερευνά αυτές τις καταστάσειςγια να καθησυχάσει και να βοηθήσει τους παθόντες μαθητές.

4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

'Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξηόλων -μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/ριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ΣχολικήςΕπιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης-, για να επιτύχει στην αποστολή του.

Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

Βασικός παράγοντας της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου και του θετικού κλίματος πουδημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων αλλάκαι με τον κάθε γονέα/κηδεμόνα ξεχωριστά. Η συνεργασία του σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνεςείναι ιδιαίτερα σημαντική για τη δημιουργία του προαναφερόμενου κλίματος ασφάλειας και υγιούςανάπτυξης των μαθητών.

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου ναπαρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στιςενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενήσυνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον/τηΔιευθυντή/ριατου Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

   Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών του Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνωντου 15ου Γυμνασίου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνωνβρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών τουΣχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.


Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο ΣύλλογοςΔιδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωποςτης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται μεαπόφαση του Συμβουλίου τους. "Εργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλήςλειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο και η αντιμετώπιση σοβαρών ζητημάτων.

5. Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούςκινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με το ΣύλλογοΔιδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες πουπροβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Στις περιπτώσεις πυρκαγιάς ή σεισμού ή κάποιου ακραίου καιρικού φαινομένου, κανένα παιδί δεναποχωρεί από το Σχολείο μόνο του και ακολουθείται το Σχέδιο Ενεργειών για τη διαχείριση τουσεισμικού κινδύνου του σχολείου, με την υλοποίηση σχεδίων ετοιμότητας κατά την διάρκεια τουσχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τουςγονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση τωνφαινομένων αυτών.

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

Ως χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ορίζεται συνήθως η αυλή του σχολείουεκτός και αν συντρέχουν λόγοι που προκρίνουν ως καταλληλότερο άλλο χώρο του σχολείουανάλογα με την εκάστοτε περίσταση. Για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιοδιαφυγής από τέτοιου είδους καταστάσεις και πραγματοποιούνται μέσα στο σχολικό έτος ασκήσειςετοιμότητας και σχετική ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς.

Συνθήκες πανδημίας

Σε συνθήκες πανδημίας ή επικίνδυνων φαινομένων που απειλούν την ασφάλεια της σχολικήςκοινότητας του Γυμνασίου όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές και οι φορείς της εκπαίδευσης οφείλουν νασυμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοιφορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΟ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμηλειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της. Σε περίπτωση που το σχολείοπρέπει να παραμείνει κλειστό για εύλογο χρονικό διάστημα, καταρτίζεται πρόγραμμα μαθημάτωνΤηλεκπαίδευσης σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΟ και ενημερώνονται σχετικά οι μαθητές και οιγονείς/κηδεμόνες.


6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίεςδιασφάλισης της εφαρμογής του

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 15ου Γυμνασίου βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία καιστις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Αποτελεί ένα συμβόλαιο, προϊόν συνεργασίας,συμφωνίας μεταξύ των μαθητών, των διδασκόντων και των γονέων/κηδεμόνων.

Η εφαρμογή του είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλισθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί στόχοιστις προσφορότερες συνθήκες. Ζητήματα που δημιουργούνται και δεν προβλέπονται από τονΚανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια και τον ΣύλλογοΔιδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτικήνομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι πηγές πουλαμβάνονται υπόψη για τη σύνταξη του Κανονισμού Λειτουργίας είναι οι κείμενες διατάξεις τηςισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας, καθώς και τα υποδείγματα και οι οδηγίες του ΥΠΑΙΘ.

Εγκρίνεται

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού 'Εργου

Θεσσαλονίκη...................................................

Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

Θεσσαλονίκη..........................................................................................................................................................

Στοιχεία Επικοινωνίας

15ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
Καρόλου Ντηλ 24, Θεσσαλονίκη
Τ.Κ. 54621
Τηλ: 2310278930
email: mail@15gym-thess.thess.sch.gr

2024 Copyright 15ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ/ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣΦΙΛΙΠΠΟΥ ΧΡΉΣΤΟΣ ΠΕ 19 Rights Reserved