ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
15° ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Θεσσαλονίκη
Σχ. Έτος 2024 - 2025
15°ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΔιεύθυνσηΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσηςΑνατολικήςΘεσ/νίκης
Κωδικός Σχολείου (ΥΠΑΙΘΑ) |
1901120 |
|
ΣΤΟΙΧΕΙΑ |
|||
Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση) |
Καρόλου Ντήλ 24 - Θεσσαλονίκη 54623 |
||
Τηλέφωνο |
2310278930 |
Fax |
|
|
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Ιστοσελίδα |
http://15gym-thess.thess.sch.gr/autosch/joomla15 |
Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας |
Τερλιμπάκου Ζωή |
||
Υποδιευθύντρια Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής |
Κασκάλη Άννα Κασκάλη Άνννα / Καλύβα Ευσταθία |
||
Πρόεδρος ΣυλλόγουΓονέων/Κηδεμόνων |
Περιεχόμενα
Εισαγωγή................................................................................................................................................. 4
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.......................................................................................... 4
$11. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας................................................. 4
$12. Λειτουργία του Σχολείου.................................................................................................................. 5
Διδακτικό ωράριο................................................................................................................................. 5
Προσέλευση στο σχολείο...................................................................................................................... 5
Παραμονή στο σχολείο......................................................................................................................... 6
Αποχώρηση από το σχολείο.................................................................................................................. 6
Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου...................................................................................................... 6
Απουσίες μαθητών............................................................................................................................... 6
Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων.................................................................. 6
3 Σχολική και Κοινωνική Ζωή.................................................................................................................... 7
Φοίτηση............................................................................................................................................... 7
Σχολικοί χώροι...................................................................................................................................... 7
Διάλειμμα............................................................................................................................................ 7
Εμφάνιση............................................................................................................................................. 8
Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις........................................................................................... 8
0 Διευθυντής..................................................................................................................................... 8
Οι εκπαιδευτικοί............................................................................................................................... 8
Οι μαθητές/μαθήτριες...................................................................................................................... 9
Παιδαγωγικός έλεγχος........................................................................................................................ 10
Σχολικές Δραστηριότητες - Εκπαιδευτικές Εκδρομές............................................................................ 11
Βανδαλισμοί - Κλοπές - Απώλεια Χρημάτων ή αντικειμένων αξίας..................................................... 11
$14. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου........................................................... 11
Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας............................................... 11
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων........................................................................................................ 12
Σχολικό Συμβούλιο............................................................................................................................. 12
$15. Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους............................................... 12
Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών....................................................................................................... 12
Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης..................................................................................... 12
Συνθήκες πανδημίας.......................................................................................................................... 12
$16. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του..................... 13
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Εισαγωγή
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων. Ο Κανονισμός βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να εναρμονίζεται πάντα με τις εξελίξεις της Εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής.
$1Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή του 15ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου. Η έγκρισή του γίνεται από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού 'Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από την Διευθυντή/ρια Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020).
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου ενώ ανάλογη έγκριση καικοινοποίηση γίνεται και μετά από τυχόν επικαιροποίησή του. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου. Η τήρησή του αποτελεί απαρέγκλιτη υποχρέωση όλων των συμμετεχόντων στη σχολική ζωή του Γυμνασίου μας.Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων.
$1Η παρούσα τελευταία επικαιροποίηση του Εσωτερικού Κανονισμού του 15ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης για το σχολικό έτος 2024-2025 έγινε κατόπιν εισήγησης και συμβολής της Διευθύντριας του 15°" Γυμνασίου, Τερλιμπάκου Ζωής.
1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.
Το 15° Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης είναι χώρος δημιουργικής συνύπαρξης, υγιούς κοινωνικοποίησης
και ισορροπημένης ανάπτυξης όλων των πνευματικών δυνάμεων των μαθητών. Προάγει μία κουλτούρα που διέπεται από τον διάλογο και την ειρήνη. Η βία, σε οποιοδήποτε μορφή της ,Θεωρείται εντελώς απαράδεκτη και προσβάλλει ολόκληρη την σχολική κοινότητα. Βίαιες και τοξικές ενέργειες ή συμπεριφορές παραβιάζουν την αξία του ανθρώπου (άρθρο 2 Συντάγματος) και το δικαίωμα στην προσωπικότητα (άρθρο 5 Συντάγματος). Γενικά, όσον αφορά στις σχέσεις όλων όσοι συμμετέχουν στη σχολική ζωή του Γυμνασίου μας, ο πρωταρχικός και απαράβατος κανόνας είναι να διέπονται αυτές από σεβασμό. Ο σεβασμός, η δικαιοσύνη, η ισότητα, η κατανόηση, η εν συναίσθηση, η αγάπη και η ειρήνη είναι πανανθρώπινες αξίες που πρέπει να σέβονταιαν εξαιρέτως όλα τα μέλη της δικής μας σχολικής κοινότητας. Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Τα μέλη αυτά αποδέχονται και υιοθετούν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος που διευκολύνει την καλλιέργεια φωτισμένων πνευμάτων και ψυχών.
Αναλυτικότερα, οι φορείς που συμβάλλουν στη σύνταξη του Εσωτερικού Κανονισμού του Γυμνασίου μας και συναινούν με τους κανόνες του επιδιώκουν:
$1· Την εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας
$1· Τη διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
$1· Τη θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
$1· Τη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
2. Λειτουργία του Σχολείου Διδακτικό ωράριο
Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΟ και κοινοποιούνται σε γονείς/κηδεμόνες και μαθητές με τον προσφορότερο τρόπο και αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Η συνήθης έναρξη των μαθημάτων είναι 08.15 και η λήξη τους στις 14.10 με 5λεπτα και 10λεπτα διαλείμματα .Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους, υπό κανονικές συνθήκες.
Προσέλευση στο σχολείο
Η έγκυρη προσέλευση στα μαθήματα είναι πολύ σημαντική για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Επομένως οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται στο μάθημα πριν από την έναρξη των μαθημάτων και αποδέχονται ότι η Διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορούν να λάβουν κάθε πρόσφορο μέτρο ώστε να εξασφαλίζεται η έγκαιρη προσέλευση.
Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. "Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μη δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διδασκαλία τηλεφωνικώς νωρίτερα για την ετεροχρονισμένη άφιξή τους. Σε διαφορετική περίπτωση ενημερώνονται τηλεφωνικά οι κηδεμόνες των αργοπορημένων μαθητών από τη Διεύθυνση. Κατόπιν, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του Σχολείου υπό την εποπτεία
εκπαιδευτικού και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας ή σε ειδικές περιπτώσεις παίρνουν κατά εξαίρεση άδεια από τη Διευθύντρια κατόπιν συνεννόησης με τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό.
Παραμονή στο σχολείο
Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται στην τάξη εγκαίρως, αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή. 'Οταν εισέλθει στην τάξη ο διδάσκων οι μαθητές οφείλουν να ησυχάσουν και να είναι ευπρεπείς σε όλη την διάρκεια του μαθήματος. Μέσα στην τάξη οι μαθητές δεν μπορούν να φέρουν και να καταναλώσουν οποιοδήποτε ρόφημα ή φαγητό. Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή, εκτός και εάν υπάρχει ειδικός λόγος και με σύμφωνη γνώμη της Διευθύντριας.
Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.
Στο διάλειμμα όλοι οι μαθητές, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο για λόγους υγιεινής και αερισμού των αιθουσών.
Αποχώρηση από το σχολείο
Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ.ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδίτου, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο. Σε περίπτωση ασθενείας και ιδιαίτερα συμπτωμάτων γρίπης, ή covid τηρούνται αυτομάτως τα επικαιροποιημένα εγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα, που αποστέλλονται από το ΥΠΑΙΟ.
Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου. Η εικόνα των μαθητών κατά την αποχώρησή τους από τον χώρο του Σχολείου συνάδει με την ιδιότητα τους και είναι κόσμια.
Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και για μεταβολές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.
Απουσίες μαθητών
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνεςτους. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον:
α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις σαράντα (40).
β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις σαράντα (40) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε λόγους υγείας.
Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, που σημείωσε πάνω από τις σαράντα (40) αδικαιολόγητες απουσίες ή πάνω από τις εκατόν δεκατέσσερις (114) εκ των οποίων οι εβδομήντα τέσσερις είναι δικαιολογημένες.
25 απουσίες: Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος, αφού ενημερώσει τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου ότι ο/η μαθητής/τρια συμπλήρωσε ήδη είκοσι πέντε (25) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, είναι υποχρεωμένος/η να ενημερώσει τους γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας άμεσα και να πληροφορηθεί τους λόγους απουσίας του/της με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται από την ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου προς την ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες/ο-η ασκών-ούσα την επιμέλεια στο σχολείο, στη σχετική υπεύθυνη δήλωσή τους, ή με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων/του-της ασκούντος/ούσας την επιμέλεια (SMS), ή με επιστολή.
Απουσιάζει γα τρεις συνεχόμενες ημέρες: Εάν ο/η μαθητής/τρια έχει απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ο/η εκπαιδευτικός- υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες/τον-την ασκούντα-ασκούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, SMS ή με επιστολή), πληροφορείται τον λόγο των απουσιών και ενημερώνει τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου.
Μετά την πρώτη ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων, σύμφωνα με τα παραπάνω, ο/η εκπαιδευτικός τους ενημερώνει τις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα, εφόσον υπάρχει μεταβολή στον συνολικό αριθμό απουσιών. Οι γονείς/κηδεμόνες/ο-η ασκών/ούσα την επιμέλεια ενημερώνεται και για κάθε άλλο θέμα που αφορά τη σχολική κατάσταση του/της μαθητή/τριας.
Βεβαίωση για λόγους υγείας: Ο γονέας/κηδεμόνας/ο-η ασκών-ούσα την επιμέλεια κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε για λόγους υγείας από το Σχολείο περισσότερο από δύο μέρες, είναι υποχρεωμένος/η να προσκομίσει ή να αποστείλει ηλεκτρονικά το αργότερο μέχρι και τη δεκάτη (10) εργάσιμη μέρα από την επιστροφή του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο, βεβαίωση δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως δικαιολογητικό για τις αντίστοιχες απουσίες. Μετά την ανωτέρω προθεσμία κανένα δικαιολογητικό υποβαλλόμενο εκπρόθεσμα δεν γίνεται δεκτό σε καμία περίπτωση. Κάθε βεβαίωση υποβάλλεται μαζί με αίτηση και καταχωρίζεται στο πρωτόκολλο απαραιτήτως.
Υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα: Για τη δικαιολόγηση απουσιών δύο ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων αρκεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα/ του-της ασκούντος-ούσας την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας, και προσκομίζεται από τον ίδιο ή αποστέλλεται ηλεκτρονικά αποκλειστικά σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) εργάσιμων ημερών μετά τη επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο. Με τον τρόπο αυτό τα ως άνω πρόσωπα μπορούν να δικαιολογήσουν τις απουσίες το πολύ 5 (πέντε) ημερών αθροιστικά για όλο το διδακτικό έτος.
Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων
Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:
$1ο Με μαζική αποστολή ενημερωτικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων μέσω της επίσημης ηλεκτρονικής πλατφόρμας Myschool.
$1ο Μέσω ενημερωτικών σημειωμάτων ή υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση
εκπαιδευτικών εκδρομών ή για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
$1ο Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.
$1ο Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων , ημέρες και ώρες.
$1ο Μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου.
3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή
Φοίτηση
Οι μαθητές και οι μαθήτριες υποχρεούνται να συμμετέχουν ενεργά και συστηματικά στην εκπαιδευτική πράξη. Η ελλιπής φοίτησή τους, και η αδιάφορη ή ανάρμοστη στάση τους απέναντι στους διδάσκοντες και στους συμμαθητές τους, παρακωλύει το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.
Σχολικοί χώροι
Κάθε φθορά που προκαλείται στο σχολείο καλύπτεται από τα χρήματα Ελλήνων φορολογούμενων, για αυτό είναι ανεπίτρεπτες και αντίθετες στη μαθητική ιδιότητα ενέργειες που προκαλούν ζημιές κάθε είδους. Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
$1ο Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
$1ο Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων. Διατηρούν θρανία και τοίχους, καθαρά, σε άριστη κατάσταση. Επισημαίνεται ότι, μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του. Ειδικότερα σε περίπτωση που κάποιος μαθητής διαπιστωθεί ότι προξένησε εσκεμμένα υλικές ζημιές ή βανδαλισμούς στη σχολική μονάδα, θα χρεώνονται οι γονείς και κηδεμόνες τις δαπάνες αποκατάστασης. Η προθεσμία, που θα δίνεται είναι πέντε ημέρες. Εάν δεν συμμορφωθούν, τότε η Διεύθυνση του σχολείου απευθύνεται στον οικείο Δήμο ή τη σχολική επιτροπή, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο αρ.28 του ν.5056/2023. Την αποφυγή πληρωμής της οφειλής από τους γονείς διαχειρίζεται, στη συνέχεια, η ΑΑΔΕ.
Διάλειμμα
Κόσμια συμπεριφορά οφείλουν να επιδεικνύουν οι μαθητές κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων σε όλους τους χώρους του σχολείου, χωρίς φωνές, σπρωξίματα και ανάρμοστες συμπεριφορές, ιδιαίτερα και στον χώρο των τουαλετών. Στα διαλείμματα κανείς μαθητής δεν μπορεί να βγει εκτός σχολείου, παρά μόνο σε έκτακτη περίπτωση και με ενυπόγραφη άδεια της Διευθύντριας. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων, καθώς και ο συγχρωτισμός που ευνοεί την μετάδοση ιών και μικροβίων. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού αποχωρήσουν οι μαθητές από αυτήν. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές μπορούν να παραμείνουν στους διαδρόμους με την ανάλογη εποπτεία από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν οι μαθητές, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό πουβρίσκεται στο σημείο.
Εμφάνιση
Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης η αισθητικών προκλήσεων, ώστε να προστατευτούν και οι ίδιοιοι μαθητές που προσφεύγουν σε ακραίες στυλιστικές επιλογές από την υπερέκθεση και τις αντιδράσεις συμμαθητών τους αλλά και να διασφαλίζονται οι χαμηλοί τόνοι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η ενδυμασία και οι στυλιστικές επιλογές δεν υπόκεινται σε περιορισμούς αλλά είναι αυτονόητο ότι πρέπει να είναι ευπρεπείς και να συνάδουν με το μέτρο, την αισθητική και την αξιοπρέπεια. Τέλος οι μαθητές δεν φορούν καπέλα ή σκούφους και κουκούλες κατά τη διάρκεια της πρωινής προσευχής και κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις
Ποινές
Σε περίπτωση παραπτώματος, το πρώτο στάδιο είναι επίπληξη από τον εκπαιδευτικό ή η ωριαία απομάκρυνση εκτός τάξης. Ακολουθεί ως δεύτερο στάδιο η αποβολή έως τρεις ημέρες, αντί μίας που ίσχυε έως σήμερα, αλλά με απόφαση του Διευθυντή. Για την αποβολή έως πέντε ημέρες, αντί δύο που ίσχυε επίσης έως σήμερα, η απόφαση λαμβάνεται από το Σύλλογο Διδασκόντων. Ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί, επίσης, να αποφασίσει αλλαγή τμήματος, μέτρο που δεν υπήρχε ως τώρα.
Στο Σύλλογο Διδασκόντων δίνεται η δυνατότητα να αποφασίσει τον αποκλεισμό του μαθητή είτε από δράσεις ή πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, είτε ακόμη και από εκπαιδευτικές εξορμήσεις, κάτι που επίσης δεν ίσχυε έως σήμερα. Η αυστηρότερη από τις ποινές είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Η διαδικασία διευκολύνεται πλέον καθώς η απόφαση λαμβάνεται και πάλι από το Σύλλογο Διδασκόντων, αλλά αρκεί η σύμφωνη γνώμη του Συμβούλου Εκπαίδευσης και ο μαθητής δεν θα μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο, από το οποίο του επιβλήθηκε η ποινή.
Η χρήση κινητού τηλεφώνου στο σχολείο απαγορεύεται. Θα μπορούν, ωστόσο, να έχουν τη συσκευή κλειστή στην τσάντα τους. Εάν εντοπιστεί μαθητής με κινητό ανενεργό, το πρώτο βήμα είναι η σύσταση, το δεύτερο η μονοήμερη αποβολή εφόσον επαναληφθεί κάτι τέτοιο. Στην περίπτωση που το κινητό του μαθητή είναι ενεργό, θα επιβάλλεται διήμερη ή τριήμερη αποβολή, η οποία θα μετατρέπεται σε πενθήμερη στις περιπτώσεις υποτροπής. Στον μαθητή που χρησιμοποιεί το κινητό του με κακόβουλο τρόπο, όπως για παράδειγμα όταν εκφοβίζει ή διακωμωδεί συμμαθητές του αναπαράγοντας σχετικό υλικό στο διαδίκτυο, θα επιβάλλεται αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και δεν θα μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο από το οποίο του επιβλήθηκε η ποινή. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ζητά άμεσα από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει τη συσκευή και να την παραδώσει, καλώντας τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκομένων να προσέλθουν στο σχολείο, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού.Παράλληλα, οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό, και ανάλογα με τη βαρύτητά του, είτε να επιληφθεί ο/η ίδιος/α είτε να το παραπέμψει στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών. Αν ο/η Διευθυντής/ντρια επιληφθεί ο/η ίδιος/α, υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ενώ, αν παραπέμψει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση, φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/τη μαθητή/τρια που προέβη στις ανωτέρω ενέργειες.
Η Διευθύντρια
$1· Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
$1· Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
$1· Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσώνκαι των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
$1· Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
$1· Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς
Οι εκπαιδευτικοί
Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στα καθήκοντά τους περιλαμβάνεται η πνευματική, ηθική και κοινωνική εκπαίδευση των μαθητών. Η συνοχή της κοινωνίας και η πρόοδος του πολιτισμού εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ' επέκταση από το έργο των εκπαιδευτικών. Η συμπεριφορά και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:
$1· Προασπίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
$1· Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό .
$1· Δημιουργούν στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας και εμπιστοσύνης ώστε αυτοί να μην φοβούνται να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς, όταν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα στη σχολική τους ζωή.
$1· Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και δεν κάνουν διακρίσεις.
$1· Καλλιεργούν σ' αυτούς, και με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
$1· Διδάσκουν με τις προσφορότερες και αποτελεσματικότερες διδακτικές μεθόδους, ανάλογα και με το επίπεδο των μαθητών τους, τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
$1· Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές.
$1· Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο καιτη συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
$1· Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
$1· Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης τωνμαθημάτων.
$1· Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής τους γονείς και τους αρμόδιους Συντονιστές Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
$1· Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται Σχολείο.
$1· Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
Η εκπαίδευση οφείλει να προσαρμόζεται και να ανταποκρίνεται τάχιστα στις νέες συνθήκες και ανάγκες που διαμορφώνει μία συνεχώς μεταβαλλόμενη πραγματικότητα σε όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρακολουθεί τις εξελίξεις, να προσαρμόζει και να αναβαθμίζει το εκπαιδευτικό του έργο μεστόχο πάντα την ποιοτική εκπαίδευση.
Οι μαθητές/μαθήτριες
Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ιδανικά. Αναλυτικότερα οι μαθητές θα πρέπει να:
$1· Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας δηλαδή στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, προς τους συμμαθητές τους, προς τη σχολική περιουσία, και πρωτίστως προς τον ίδιο τους τον εαυτό, τη δική τους προσωπικότητα.
$1· Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
$1· Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
$1· Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, Θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
$1· Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου.
$1· Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.
$1· Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
$11. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
$12. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο ΣχολικήςΖωής.
$13. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.
$1· Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
$1· Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα ,σεβόμενοι το δικαιωμάτων συ μαθητών/ριών για μάθηση.
$1· Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
$1· 'Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
$1· Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
$1· Τα σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.
$1· Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων - κτηρίων και υπαίθριων χώρων - απαγορεύεται.
$1· Το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται.
Γνωρίζουν ότι η παρέκκλιση από τους κανόνες που θέτει ο Εσωτερικός Κανονισμός του σχολείου και γενικά οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά από την πλευρά των μαθητών επισύρει ποινές οι οποίες καθορίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων πάντα με παιδαγωγικά κριτήρια.
Παιδαγωγικός έλεγχος
Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την αποτελεσματικότητα της αντιμετώπισης της μαθητικής παραβατικότητας. Το 15° Γυμνάσιο φροντίζει να δημιουργεί καθημερινά και να διαφυλάσσει μία ειρηνική ατμόσφαιρα αμοιβαίου σεβασμού, συνεργασίας, ενθάρρυνσης και υποστήριξης των μαθητών. Δημιουργεί ένα ασφαλές δημοκρατικό περιβάλλον με σεβασμό της διαφορετικότητας και της προσωπικότητας κάθε παιδιού. Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/ριες προβαίνουν σε ανάρμοστες συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα αυτά αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον/τη Διευθυντή/ρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Συντονιστή/ρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του Θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Αυτονόητο είναι ότι δεν επιτρέπονται οι σωματικές ποινές.
Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να
συνειδητοποιήσουν τη ατομική ευθύνη των πράξεων τους, και να μαθαίνουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους ώστε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή κα ιτης μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τον Εσωτερικό Κανονισμό του Σχολείου και τις παναθρώπινες αξίες, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του και με βάση την κείμενη νομοθεσία. Θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε εδώ ότι μαθητής που θα αποβληθεί από το σχολείο για κάποιο σοβαρό παράπτωμα δεν θα του επιτρέπεται να ακολουθεί το σχολείο σε μονοήμερη η πολυήμερη εκδρομή.
Σχολικές Δραστηριότητες - Εκπαιδευτικές Εκδρομές
Το Σχολείο προγραμματίζει και οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, καθώς και τη βιωματική μάθηση. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα και διευρύνουν τους ορίζοντες τους. Το 15° Γυμνάσιο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις καθώς και εκδηλώσεις κοινωνικής προσφοράς στο συνάνθρωπο. Κατά την διάρκεια των σχολικών περιπάτων και εκδρομών η μαθητική ιδιότητα δεν χάνεται. Συνεπώς η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να είναι η αρμόζουσα και οι μαθητές να σέβονται και να υπακούουν τις εντολές των συνοδών καθηγητών οι οποίοι είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την ασφάλειά τους.
Βανδαλισμοί - Κλοπές - Απώλεια Χρημάτων ή αντικειμένων αξίας
Σε περίπτωση βανδαλισμών ή κλοπών στον χώρο του Σχολείου, ενημερώνονται οι αρμόδιοι φορείς και οι αστυνομικές αρχές. Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους αλλά διερευνά αυτές τις καταστάσεις για να καθησυχάσει και να βοηθήσει τους παθόντες μαθητές.
4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου
'Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων -μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/ριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης-, για να επιτύχει στην αποστολή του.
Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας
Βασικός παράγοντας της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου και του θετικού κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων αλλά και με τον κάθε γονέα/κηδεμόνα ξεχωριστά. Η συνεργασία του σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνες είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη δημιουργία του προαναφερόμενου κλίματος ασφάλειας και υγιούς ανάπτυξης των μαθητών.
Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τη Διευθύντρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών του Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνωντου 15ου Γυμνασίου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.
Σχολικό Συμβούλιο
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους. "Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο και η αντιμετώπιση σοβαρών ζητημάτων.
5. Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους
Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Η Διευθύντρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.
Στις περιπτώσεις πυρκαγιάς ή σεισμού ή κάποιου ακραίου καιρικού φαινομένου, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του και ακολουθείται το Σχέδιο Ενεργειών για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου του σχολείου, με την υλοποίηση σχεδίων ετοιμότητας κατά την διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
Ως χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ορίζεται συνήθως η αυλή του σχολείου εκτός και αν συντρέχουν λόγοι που προκρίνουν ως καταλληλότερο άλλο χώρο του σχολείου ανάλογα με την εκάστοτε περίσταση. Για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής από τέτοιου είδους καταστάσεις και πραγματοποιούνται μέσα στο σχολικό έτος ασκήσεις ετοιμότητας και σχετική ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς.
Συνθήκες πανδημίας
Σε συνθήκες πανδημίας ή επικίνδυνων φαινομένων που απειλούν την ασφάλεια της σχολικής κοινότητας του Γυμνασίου όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές και οι φορείς της εκπαίδευσης οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΟ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της. Σε περίπτωση που το σχολείο πρέπει να παραμείνει κλειστό για εύλογο χρονικό διάστημα, καταρτίζεται πρόγραμμα μαθημάτων Τηλεκπαίδευσης σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΟ και ενημερώνονται σχετικά οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες.
6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 15ου Γυμνασίου βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Αποτελεί ένα συμβόλαιο, προϊόν συνεργασίας, συμφωνίας μεταξύ των μαθητών, των διδασκόντων και των γονέων/κηδεμόνων.
Η εφαρμογή του είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλισθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί στόχοι στις προσφορότερες συνθήκες. Ζητήματα που δημιουργούνται και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι πηγές που λαμβάνονται υπόψη για τη σύνταξη του Κανονισμού Λειτουργίας είναι οι κείμενες διατάξεις της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας, καθώς και τα υποδείγματα και οι οδηγίες του ΥΠΑΙΘΑ.
Η Διευθύντρια
Τερλιμπάκου Ζωή
Εγκρίνεται |
|
Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού 'Εργου Θεσσαλονίκη.................................................. |
Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη....................................................................................................................................................... |